KOIRAOSTEOPATIA

Osteopatia on vanha hoitomuoto, jonka on kehittänyt Dr. Andrew Taylor Still (1828-1917). Osteopatia on kokonaisvaltainen, pehmeä hoitomuoto koirallesi, jossa ei pelkästään keskitytä oireiden helpottamiseen, vaan hoidetaan syitä oireilujen takana. Hoidolla vaikutetaan rakenteeseen ja toimintaan, sekä tasapainotetaan hermostoa. Hoidossa valitaan yksilöllisesti sopivat hoitotekniikat ja asennot juuri sinun koirasi tarpeiden mukaan.

Osteopatialla voidaan hoitaa kaikenlaisia koiria, karvoihin katsomatta. Hoidossa käy kaikenikäiset koirat, alle luovutusikäisestä pikkupennusta - senioriin. Osteopatialla voidaan hoitaa laajasti erilaisia vaivoja ja kiputiloja sekä tuki- ja liikuntaelimistön ongelmia. Näistä esimerkkeinä nivelongelmat ja selkärangan muutokset, loukkaantumiset ja leikkausten jälkeinen kuntoutus ja hoito. Hoitomuoto sopii myös erinomaisesti eri lajeja harrastaville koirille niin kisa-, treeni-, kuin lepokaudellakin.

Hoidolle ei myöskään ole estettä vaikka koiralla olisi jokin sairaus tai lääkitys. Jo akuuttivaiheessa voidaan hoitaa. Juoksuisia narttuja hoidetaan vain poikkeustilanteissa. Mikäli olet epävarma voiko koira tulla hoitoon, ota rohkeasti yhteyttä ja jutellaan yhdessä koirasi tilanteesta.

Myös pikkupentuja voidaan hoitaa. Yleisin syy pentujen käyntiin on erilaiset kasvuongelmat ja -häiriöt, purennan virheellinen kehittyminen, ongelmat liikkumisessa, ontuminen tai mahdolliset tapaturmat ja traumat. Synnyttäneen nartun hoito pentujen jälkeen on myös ensisijaisen tärkeää.